דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה חשוב לאכול חלבון דרך מזון על ? 

מאת    [ 01/01/2015 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2674 פעמים ]

אם תשאלו כל תזונאית או רופא הם יגידו לכם שחשוב מאוד לצרוך חלבון כל יום ברמה הנדרשת. החלבון תורם רבות לגוף, הוא גם עוזר לבנות מסת שריר, הוא גם מסייע לחומרים שונים בגוף להגיע לאיברים החיוניים והוא גם מסייע לגוף לשמור על תפקוד טבעי. אין וויכוח לגבי חשיבות החלבון. כל אדם צריך לצרוך בין 0.8 גרם ועד 1 גרם חלבון לכל קילוגרם ממשקלו. זאת אומרת, שאם מישהו שוקל 70 קילו הוא צריך לצרוך 56 וגרם של חלבון במהלך התפריט היומי. אז אם זה קבוע ומוסכם על כולם מהי הבעיה של צריכת חלבון?

ובכן, הבעיה קיימת בגלל שרוב האנשים צורכים חלבון דרך מזון מהחי, שזה אומר שהם מקבלים את החלבון שלהם מהבשר שהם אוכלים, ממוצרי החלב שהם אוכלים ומאכילת ביצים. כאשר התזונה היומית מבוססת רק על אכילת חלבון מן החי, זה אומר שמרבית התפריט היומי הוא חלבון מהחי וזה לא בריא. הבשר, הביצים ומוצרי החלב שאנו אוכלים מכילים עוד הרבה חומרים שצריכה רבה שלהם כל יום מובילה לבעיות רפואיות שונות כמו כולסטרול גבוהה, מחלות לב ועליה במשקל. שומן רווי הוא לא שומן טוב לגוף עדיף לאכול שומן בלתי רווי מהצומח שהוא מכיל חלבון גם. אז איך עושים זאת?

מנסים להחליף את צריכת החלבון משומן רווי לצריכת חלבון משומן בלתי רווי. אוכלים יותר מוצרים מהצומח שיש להם חלבון ואז מקבלים את כל החלבון שזקוקים לו ביום יום, מבלי להעמיס על הגוף עוד חומרים פחות בריאים. מזון על, קבוצת מוצרי מזון מהצומח בעלי תרומות טבעיות רבות, מכילה מוצר מזון מסוים שיכול לסייע בצריכת החלבון ולהיות מאכל בריא שלא מכניס חומרים מסוכנים אחרים לגוף, אותו מזון נקרא זרעי צ'יה.

זרעי צ'יה הם זרעים שחורים אשר מיובאים מדרום אמריקה המכילים המון חלבון וויטמינים נוספים והם לא מעלים את המשקל מכיוון שאין להם ערך קלורי גבוה. זרעי צ'יה נמצאים כבר בשימוש מאות שנים כמקור חלבון בריא באזור דרום אמריקה ולאחרונה הם עשו עליה לארץ. זרעי צ'יה יכולים להתווסף במגוון דרכים לתזונה היומית. ניתן לאכול אותם לאחר בישול קל, ניתן להוסיף אותם לסלט, כתוספת למנה בשרית, כתוספת ללחם אפוי וניתן לרכך אותם במים ולאכול אותם כמו שהם לאחר שהם רכים. החלבון הרב שנמצא בהם והערך הקלורי הנמוך שלהם מאפשר לאכול כמות נכבדה מהם ללא הכימיקלים הרעים שיש בחלבון מן החי.

כאשר תצמצמו את צריכת החלבון שלכם מן החי ותשלבו יותר מזונות על בתפריט היומי, כמו זרעי צ'יה, אתם תרגישו שיפור ביום יום. יהיה לכם יותר אנרגיה כי הדוף פחות מתאמץ לאכל את האוכל, אתם תרגישו ירידה במשקל שתשפר את הפעילות היומית שלכם. חשוב מאוד לנסות לשמור על כמות החלבון אבל לצמצם אכילת חלבון מן החי.

ערן רגב,
www.spirulina.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב